الثلاثاء، 14 يونيو 2011

مكنش زيــد يبقى ... عبيد

الف مسا على ولاد الناس الكويسه
بقالى كتير ادخل وويبقى الكلام خلا
ص هيتقال بس ارجع اقول لاء
بش عارف
ه هكتب ايه
بس انا عندى رغى كتير اووووووووووووووووووى
اللى هيقرا يستحمل بقى
وبما ان اللى بيدخل بقينا متعودين على الرغى فخلاص بقى ارغى براحتى
ماهو البيت بيتى برضو
فى حاجه بس الا
ول كنت عايزه اقولها

مكنش موتسكيل
يبقى .... بسكينه
يعنى يوم مااقول انا هخرج اشم هوا
كانت هتشل من موتسكيل على الرصيف التانى
انا اصلا بترعب رعب كده ان انا اعدى قدام موتسكيل ممكن اقعدى قدام مقطوره بس الا الموتسكيل
المهم عديت والحمد لله
ابصى الاقى خناقه بالسكاكين
والله بالوصف ده بالضبط انا عديت كده والسكينه بطير من فوقى الناحيه التانيه
اصيله ياسكينه ونبى بش وقعتى عليا
.......................
خدلك شفطه من الع
صير وكمل بقيت رغى

الصوره دى بتفكرنى بانا ونص فولتى بيبو ((هبه ))



هههههههههههههههههههههههههههههههه الصوره دى جامده هتعمل لراجل عاه بالمكواه
هيا دى الستات ولا بلاش

المهم ايه
ولا جواز حب نافع ولا جواز صالونات نافع ولا جواز قرايب نافع
المفروض نبقى نخترع جواز من غير جواز
عشان الدنيا تمشى والع
ايشه تبقى اخر فله
يعنى ايام الخطوبه تلاقيهم عصافير ماشين
وحسبى ياحبيبتى وحاسب ياحبيبى
بصى القمر وبص النجوم
مقدرش استغنى عنك
مقدرش اجى
عليكى فى يوم
وتلاقى اسطونات ولا معرفش اى نوعها شغاله فى ودان كل واحد فيهم
واول مايتجوزوا
تلاقى صوتهم جايب اخر الدنيا
ولا هو مستحملها ولا هيا بقت مستحمله
هى تقولوا بش انتى حبيبى وخطيبى اللى كانت
وهو يقولها انا بقيت مسؤول
يعنى لو انت مسؤول مانت مسؤول عن الانسانه دى هيجرا ايه لو الدنيا مشيت زى ايام الخطوبه
اللى الك
ل بيشهد بأايامها
ليه الدنيا بيتقلب حالها
مع انى بتبقى هيا هيا
وهو كمان بيقى هو هو
ايه اللى زاد
الحال بش اتغير كتير
...........
تلاقيهم بقى جابوا اطفال وهما برضو بيتخنقوا
طيب ليه تجيبوا اطفال تعقدهم فى حياتهم
........
تبدء الدنيا تتعك اكتر
ولا بينفع حب ولا كراسى صالون ولا قرايب
.....
ونقول ي
ارتنا ماتجوزنا
ونعقد الناس اللى لسه بش اتجوزت
ليه هه ليه
انا عن نفسى واحده من اللى اتعقدت
ويجوا بعد ده كلوا
يقولوا اتجوزى
اتجوز مين
انا اجننت اجيب لنفسى جنان زياده
انا مغلوله اووووى ومفروسه جدااااااا
من الناس دى بجد
ونفسى اصوت فى وشهم واقولهم
بدام منك لها بش اد الجواز بتجوزوا ليه
ليه تعقدوا الناس اللى زى حالاتى يعنى
يبصلكم و
يقولكم
ضــــــــــــل راجل ولا ضـــــــــل حيطه
حيطه مايله عليهم وعلى دماغتهم باذن الله
وبقى الجواز زى الجرب
اوعوا يقرب منكم
هههههههههههههههههههههههه
يافقعه مراراتى ياناس

________________
________________


الرضا ده شىء جميل اووووووى ولو بجد كمان من جواك تكون راضى
يااااااااااا بتحس اد ايه انت بتحب ربنا
بس الناس بش بترحم
وفاكرنا ان احنا بايدنا
واكتر حد بيشيلك ذنوب وبيشيلك هم
بجد الناس
لما واحده تمصمص كده
وتشوف واحده تقولها انتى بش اتجوزتى لسه
تجوز البت
تشوفها تانى تقولها انتى بش خلفتى
تخلف البت
تشوفها تالت تقولها انتى بش جبتيلوا اخ ولا اخت
تجيب تانى البت
تشوفها رابع تقولها جابتى ولد تانى لو هيا جايبه ولد ولا بت تانى لو هيا جايبه بت
تجيب تالت البت
ويفضل الحال على كده
وساعت بيوصلوا الواحد انوا يبقى بش راضى على اللى هو فيه
بجد ناس غريبه
لسانهم سابقهم
نفسوا بجد ااقطع كل لسان واحد ولا واحده بيدلدلوا سورى على التشبيه بس هو كده فعلا ويقول كلام ملهوش فيه هو اصلا
معرفش ده ايه
هما بش عارفين ان اى حاجه فى الكون ده كله
بأيد
ربنــــــــا
ولا يمكن نتعالى او نرفض او نتنمرد على شىء
ربنا كتبوا لينا
او حاجه ربنا مدهلنا هديه
ده يااخى لما اى شخص بيجبلك هديه حتى لو وحشه بتشكروا وبتفرح بيها حتى قداموا
اذا كان بقى اللى مديلك الهديه دى
ربنا
واستحاله ربنا يدى لعبد من عبدوا شىء وحش ابدا
يبقى نحمد ربنا
ونبعد بقى عن كلام الناس عشان ده اللى بيودى فى سكه غلط

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ


واخيرا بقى
بتوع الثانويه العاميه
قلبى معاكم
اوعوا تتدعوا على نفسكم اوووووووووووووعوا انا حذرتكم اهوا
بش جايبه همها
كنت اصليه ونبى كنت بدعى على نفسى بش على المذاكره