السبت، 19 مايو 2012

:-??

انا بحب الناس الكبره دول اووى
لما تقعد تسمع منهم كلام عن زمان عن وقت احنا مكناش فيه
ببقى مبسوطه اوى وهو بيحكى معايا
ببقى نفسى اووى اكون كنت عايشه فى الزمن اللى هو بيحكى عنوا ده واشوف بعينى
لما بتبص فى وش الناس الكبيره دى تحس انوا مليان طيبه وحنان وحكاوى وتجارب
بيبقى احلى من اى كتاب ممكن تقرا لكاتب عن حاجه تخص الحياه
ولما ابقى ماشيه فى الشارع والاقى ست وراجل عواجيز وفى سن كبير وجسمهم منحى من كتر كبر السن
وماشين مع بعض بفرح اوى
على اد مالسن كل مايكبر كل مايبقى هم على صاحبه وعلى اللى حواليه
بس ببقى نفسى اوصل للمرحله دى
ان ابقى انا واللى هتجوزوا زيهم كده
اكيد دول بيبقى بنهم اكتر من الحب والعشره
ولما يقعدوا ويفتكروا حياتهم اللى عددت دى كلها وهما مابعض
اكيد بيبقى احساس حلو
بس انا بجد بعز وبحب الناس الكبيره دى

____________

معرفش ده عيب فيا ولا دى حاجه بقت موجوده فى الدنيا كلها
ان بقى سهل يضحك عليك اووى
بقى سهل الكلام
وبقى سهل الافترى على مشاعر اى حد
كل حاجه بقت سهله ان احنا نبوظها فى حياه اى حد
والمشكله ان انا ببقى والله حاسه انوا هيضحك عليا فى الاخر
بس بعمل نفسى بش واخده بالى

__________

انا اضحك عليااااااا
ياجدعان
بعد تعب وفضايح ونجاح وسقوط فى اليونسكو
اليونسكو اللى كنت خايفه برستيجى يضيع فيه
ضحكوا عليا
ولا اخد شهاده ولا رجعلى الفلوووووس دول २०० جنيه
بش عارفين انا २०० جنيه دول كنت هعمل بيهم عمايل كنت هسوى الهوايل بيهم دول २०० جنيه
اجبهم من فين ولاد الحراميه دول !

_________

فى ناس قالولى زمان
مسيرك هتنشغلى عن اللى حواليكى زيهم
بس انا بش انشغلت عن حد لاء
انا اقصد انشغل
انا اللى قاصده
ان ابقى بعيده كده

__________

مبقتش عارفه افرق الشىء الحلو من الشىء الحداق
اللى ملهوش ولا معنى ولا لون

_______

من كام سنه كنت لسه عندى 21
وكان نفسى وقتها العمر بش يتحسب تانى
هو ليه كل مايعدى سنه نكبر
!!!
وليه العمر بيتحسب
!!!
___________

بش = مش

$

حبه سياسيه

لما اقعد اسمع عن نتايج التصويت فى الخارج
افتكرت الثانويه العامه
فى التنسيق
نص درجه ممكن توديك فى ابو نكله
O.o

وكالعاده
فتكم بالعافيه