الجمعة، 1 أبريل 2011

aNssع



وبالمعنى العربى يعنى فات عليها اتومبيل الجواز
تبقى ايه عانس
او بالغه البايخه بايره
او بالغه بتاعتى الظيظه يعنى مرياحه دماغها واخر تمام وفل وقشطه وشمعه منوره من حوليها
جامده الصوره الاولانى دى بتعجبنى اه والله
المهم ندخل فى الموضوع
الانسه بنت الناس الكويسه اللى يعدى العمر بيها وبش تجوز
وتلاقى الناس فى الافراح بقى بالذات بتبصلها وهيا مشفقه عليها مع انى معرفش ليه بس اهو
ويفضلوا بقى رايحين جايين جامبها يبوسوا فيها وعقبالك ياحبيبتى
ربنا يارب هيكرمك باءذن الله بعريس ابن حلال مصفى ((ولا معكر يعنى )))
وافرضوا بقى طلع بطيخه قرعه ماهما قالوا مصفى اكيد من بطيخه من غير بزر
ويفضلوا بقى رغى رغى على دماغ البونيه يعينى
وفى بنات بقى بيصعب عليهم نفسهم بجد يقوم اول عريس يخبط تلاقيهم يقولوا اه من قبل مايدخلوا حتى بصنيه البيبسى
ودول بنقول عليهم هما ونصبهم بقى يقرعه قرعه يااما محصلتش تبقى قرعه اصلا لان بتبقى كل نيتها هيا انها تجوز عشان تترحم من كلام الناس
وبيبقى ذنبها فى زماره رقبه الناس
بس طبعا محدش بيشيل هم حد
يعنى كان عندى يسبوها فى همها الاولانى بدل مايزنوا على دماغها ويدخلوها فى هموم اكتر
وبعدين تعالوا هنا انت مالكم تبقى عانس تبقى انشالله حتى بايره حد طلب منكم تتطلعوا عليها القاب
فى بنات بيجلها عرسان وبترفض هيا حره
بش انسانه دى وليها حريه الرائ فحاجه هتكمل بيها بقيت عمرها
دى الواحده لما تشترى شوز ولا اى لبس بتقعد تلف شوارع القاهره تجيب احسن واشيك حاجه واهى حاجه بش هتعيش معها باقى العمر لانها يااما هتضيق يااما هتقطع يااما اى حاجه
تخيل ده حد هيبقى وشها فى وشوا ليل نهار وبقيت العمر والله اعلم الواحد هعيش اد ايه
البنات بقى اللى بتخاف من اللقب ده
نفسى اعرف ليه بتتبروا منوا
عادى خالص عانس ولا حتى بايره
ايه الوحش فيه
بالعكس بش احسن لما ابقى مطلقه
ده احنا فى نعمه
ولا حتى طالع عينى
بش بقولكم احنا فى نعمه
____________________________________________

انا بقى عن نفسى
انا اه عانس
وهفضل عانس
وبش هتنازل عن اللقب غير فى حاله واحده
بس بقى :P






لما الاقى الانسان اللى يستاهل اقول ده شريك عمرى وحياتى
اللى نبنى حياتنا انا وهو سوا محدش فينا يبخل عن التانى
ولا فى مشاعر ولا فى وقت ولا فى اهتمام
اللى لما يكون تعبان او انا نحس ببعض بش نبعد ونقول اوف بقى انا زهقت منك
ولا لما حد فينا يتعصب التانى يرد بعصبيه ونولع فى بعض
نستحمل بعض
واشيل معه هموموا ومسؤليتوا واشركوا فى تفكيروا
وهو كمان يشيل معايا
بش كل واحد فينا يرسم لنفسوا اختصاصتوا وملهوش دعوه بالتانى لاء
تبقى الحياه بنا مشاركه فكل حاجه
لما يبقى اخويا وصاحبى وابويا وحبيبى
وانا كمان
لما اكون معه بش اشيل اى هم
اللى يخاف عليا ويحمينى ويفهمنى ويعلمنى
ويعملنى كانى طفلتوا
لو غلط يعاتبنى ويسامحنى وبش يقسى عليا
بش يزعق ويشخط ويحسسنى ان انا رجل كرسى عندوا
اللى لما يزعلنى بش يعدى وقت كتير ويجى يصلحنى
اللى يحترم غيرتى وخوفى وقلقى عليه
اللى يقتنع ويفهم ان انا انسانه بش كائن ملهوش اى وجود قاعد فى البيت لخدمتوا بس
اللى يعرفنى ويكون حافظنى وعارف انا جوايا ايه قبل مااقول
اللى يحسسنى ان مهما كان مشغول انا اول حاجه فى حياتوا وعلى طول فاكرنى
ويبقى مهتم بتفصيل حياتى ويعتبرنى كل حياتوا
واللى مهما كان الخلافات بنا يحسسنى انوا استحاله يبعد عنى
يفضل مطمنى بوجودوا معايا
وحاجات كتير
اظنها بش موجوده
عشان كده انا بعتز اوووى بلقب عانس

يااما هبقى زى الست ام فيونكه اللى فى الصوره دى
ودى بقى اللى استحاله ان لو عدى عمرى لحد ६० حتى ابقى عانس ومكنش انسانه مرميه فى البيت للخدمه فقط
هيا اه دى واجبات بس معتقدتش ان الست دى بتعملها بحب تفرق ولا ايه......!!!
ولحد لما الاقى ده

انا عـــــــــــانس


(((انا عندى على فكره २३ يعنى لسه صغنونه برضو :प))