الثلاثاء، 20 سبتمبر 2011

فيش وتشبيه ..!!




بقالى يومين بروح واجى
يمكن فى فايده واحده طلعت بيها
ان قدمت فى كورس جديد
بس ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب يكمل على خير
لحسن انا بدءت اشك فى نفسى

ام على عدم الافاده بقى من النزول
فانا هحكلكم
وزراه العدل
كانت طالبه ناس سمعت الخبر زى اى حد
طيب ها ياعيال هنروح نقدم
طيب ايه المطلوب
صوره شهاده الميلاد -البطاقه- شهاده التخرج
والفيش والتشبيه
يلهوى فيش وتشبيه كمان انا معرفش اصلا اى حاجه عنوا ولا اعرف ده بيتعمل ازاى
طيب نروح نعملوا فين عشان يطلع فى نفس اليوم ان مفيش وقت خلاص
روحى ياستى عند الدراسه فى الادله الجنائيه ومعرفش ايه كده
بعيدا عن اسمها اخدنا بعضيتنا وروحنا
طااااااااااااااااااابور واقف عشان يعمل فيش وتشبيه
ليه ياباشا ليه ياعسليه
عشان وزراه العدل
جالى حاله ازبهلال كللللللللللللل دول هيقدموا
يبقى انا يافقر هتقبل
يالا نجرب
ودخلت الاوضه بتاع الفيش وفاكره بقى انهم هيحطوا صوابعى فى الختمه كده زى الحراميه
زى مابيجى فى التى فى
اتاريهم كانوا بيضحكوا علينا فى التى فى
دى جهاز بحط صوابعى عليه بس وهو بياخد البصمات لوحدوا
المهم وانا هناك بقى
كان فى واحد هيعمل هو كمان فيش
بقى كل شويه يسال الراجل هو انا عليا حاجه
طيب فى حاجه يعنى
خلنى اقعد فى الكراسى كاشت منوا وخوفت
يلهوى بالى ده مالوا ده اكيد بدام خايف يبقى عليه حاجه
جيت انا وراه بقيت ماسكه المنديل وبمسح فى الجهاز شويه شويه هجيب صابونه ولفيه
يعنى افرضوا الراجل عليه حاجه والبصمات دخلت على بعضها وادبستى انتى ياريرى يعنى
المهم عدى اليوم والحمد لله
وطلعت فى السليم ياباشا
اللى فرسنى فى الموضوع بقى
ان بعد المشواير دى كلها ووزراه العدل وكده
والشمس اللى كانت لزقه فى قفايا
اكتشفنا ان هما طلبين
20 مؤهلات عليا
15 مؤهلات متوسطه
وطبعا بما ان انا مؤهلات عليا
فاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااكيد
بش هبقى من 20 دول
:D
اقول عليهم ايه
يالا اهو الواحد جرب حاجه مكنش يعرفها
الفيش والتشبيه

وسبحان الله بجد تبص فى ورقه الفيش تلاقى كل بصمه مختلفه عن التانيه
وبص على الصوره بقى
خلف الاسوار ياخواتى
يعقدوا الواحد فى شكلوا بش كفايه البطاقه

____________

شمس الصيف دى افظع حاجه تحنق الواحد
يعنى لو عايز تخنق نفسك ووتضيقها انزل امشى فى الشمس بتاعت الصيف

________




البت العسليه دى فيها شبه منى وانا قاعده القاعده دى
لحد ماللاب يشتكى منى

________

امبارح فضلت سهرانه ااقرا قصه على النت
وفضلت مندمجه فيها جدااا لدرجه ان انا محستش بالوقت غير لما لاقيت الفجر بيقول الله أكبر
اندمجت بطريقه غريبه اووى ولاقتنى لوحدى من تاثير القصه عليا
الدموع نازله من عينى
والاغراب انها خلتنى ابص لنفسى واعتبها اووى
معرفش ليه
وايه علاقه نفسى بالقصه دى

______

اول مره اعرف ان فى حمام
اسموا حمام حرامى
بيسرق يعنى الحمام من اماكن تانيه
حتى الحمام بقى حرامى وبيسرق

______

الناس كلها بقت بتكلم فى الساسيه
بطريقه تخليك تتنح
بيقولوا الشعب مكنش عندوا وعى
مين ده ياعم الحج
ده احنا كانا واعييين واوووى كمان
بس كنا مكسلين

والناس برضو بقت غريبه اوووى بقى اللى شغال بيتنمرد على شغله
يااما عايز شغل تانى جامبوا يااما يزيد المرتب
ممكن يكون معهم حق فكده
بس فى ناس عاطله
خاااااااااااااااااالص
زى انا كده :(
اروح انا بقى اعمل مظاهرات فين
العاطلين ساكتين غلب اه والله
__________

مره واحده قررت
ان اعيش لنفسى
وبش ادور على الحاجه
كل شىء بمعاد

________

نصحيه هبه لريرى
بعد كام يوم جواز
اوعى يابت ياريرى حد يعقدك فى الجواز
زى ماكنا بنسمع انا وانتى
اوحش حاجه اوحش حاجه فى الجواز يعنى هقولك عليها وبصراحه
المواعيين
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
خلتنى بقيت هموت من كتر الضحك فى الموبيل

______________

وزه حبيب قلب خالتو ياناس دخل الحضانه
بقولوا ياوزه فى التليفون انا جبتلك حيوانات كبيره
وزه بدلع كده شكرا ياحبيبتى
يللللللللللللللللللللهوى عسل عسل

_________

عارفين كان فى اغنيه زمان بنقولها
بتاعت تعاليلى يابطه
تعاليلى يابطه وانا مالى اهو
وشاليلى الشنطه وانا مالى اهو

_________

أنـــــــــــــــــــــــــــا أعتزلـــت الغرامــــــــــــــــــ

_______

بحب الرغى زى عنيا وبالذات لو حد من اصحابى او تبع اصحابى
تلاقينى شريط كاست شغال
وبش بيفصل
وبضيق اوووى لما الاقى اللى قدامى ساكت
بفضل انكش انكش فيه لحد مايرغى
وساعات بعد محاولات كتير منى بفشل
ان اخلى اللى قدامى يرغى زى ماانا برغى
بس الواحد بيقلق من الناس السهونه الساكته دى
مع انى وانا طفله كنت من الناس دول
بس معرفش ايه اللى حصلى
بس كده احلى بجد
لما ترغى بيبان اد ايه انك شخص على نيتك بش خبيث وسهونه كده
هو بش كل الساكتين كده
بس اكترهم بيبقى صعب فهمه
وانا مبحبش كده
بحب افهم كل اللى قدامى
اصلى ايه اللى هيتخبى يعنى !!!

__________

من صغرى وانا بمشى فى الشوارع بحس ان كل اللى مشى انا اعرفهم معرفه شخصيه
وبينى بنهم عاشره وسنين طويله
مع انى معرفهمش
بس طول عمرى بحس ان فى صله قرب بنا

____

يالا فتكم بالعافيه