الأحد، 26 فبراير 2012

اى بتاع فأى بتاع ....!! مفيش عنوان




كنت فى تقريبا بتتقال
وعكه
مع انى معرفش معناها
بس كنت فى وعكه مزاجيه غليسه اوووى
واللى طلعتنى منها
خبر سمعتوا من اقرب انسانه انا عرفتها فى حياتى كلها
انتمتى ونص فولتى وصاحبتى وكل الحاجات الحلوه

بعيدا عن الخبر
بقى

حاجه حلوه وبش تتوصف كده
لما اتصل بش صاحبتى بقى لاء هيا اكتر من كده بكتيررررررررر اوى
ويرد جوزها عليا ويقولى
البت صحبتك اللى عايشه معايا دى
بتصحى فى الفجر عشان تتدعيلك
بش تتدعي ليا
حاجه اجمل من اى كلمه من ممكن شخص يقولها ليك
مبقتش عارفه ارد ااقولوا ايه
غير ان بقيت بضحك وفرحانه اوى وبجد كمان



بش الظروف هيا اللى بتمنعنا ان احنا نحب اللى قدامنا ونبين الحب ده
لاء
فى ناس مولوده قلبهم كده كلها سواد
ميعرفوش غيرها


بش محتاج 100 دليل عليه
يكفى دليل واحد
بس يبقى موجود وبصدق
بش كلام


انا عهده على نفسى
ان مهما روحت ومهما جيت
ومهما اعجبت
فمحدش هياخد نصيبك من حبى ليك
عشان ده متشال فى ركن البعيد الهادى
لحد ماتتكرم علينا واعرفك بقى
الحب اللى شيلهولك
غير اى حب انا بحبه او حبيتوا او هحبوا
لحد غيرك


لما اقول كلامى وابقى على حق
بش بخاف ولا بتردد
عشان انا على حق
لو انا بش على حق جابلى دليل


احساس تقيل كده على القلب
لما حد يبقى مضيق وزعلان وانت عامل تتصل هنا وتروح هنا عشانوا
واول مانت تتضيق بس
بش يديلك حق انك تقول انك مضيق بس
ويقولك وتتتضيق ليه وايه اللى يضيقك
انتوا مالكمممممممممم
انا مضيقه
انا حره
او كنت يعنى مضيقه
ولما تقول انا اهو معاكم بس محدش يسال مالى ولا ايه اللى مضيقنى
تبص تلاقى ردهم
ماتتضيقى ولا تبوزى واحنا مالنا
المهم بش اعكرلهم مزاجهم



انا ممكن حاجه صغنونه جداااا بش انساها
وممكن حاجه كبيره تعدى عليا وانساه
بس المشكله فى الحاجه الصغنونه دى
مين هيعدلها خلاص بقت فى الذاكره الدايمه



تأتى الرياح بما لا تشتهى السفن


بقيت بخاف من اى حد بيهتم بـ ريرى
عشان عايزه مليون حاجه تخلينى اثق ان الاهتمام ده بجد
بش هيروح مع الايام


انا اخد حقى
ممكن يكون بااقل الطرق
بس اخدوا


ممكن تعملوا لو حاجه صغيره جداااااااااااااااااا
عشان تكبروا فى نظرى


طريق السلامه
لكل اللى فاكرنى هتعب نفسى والاحقهم فى كل مكان
انا فعلا اتغيرت


انا انسانه
مزاجيه
اعمل ايه يعنى ؟؟؟؟؟؟
انا كده بش بايدى


الزمن دوار

انا بش بأذى حد
ولا بالكلام ولا بافعال
ويوم مابغلط بعتذر
يبقى الواجب ان اى حد يغلط او يجى عليا يعتذر


ورده فل صغيره
دوم
حرنكش
واغنيه جدو ياجدو
ولبن نيدو
وحواديت ابله فضليه
وربات البيوت
واقلب دماغها بحودايتى
وسوره يس ومصحف كبير وصوتها فى ودانى لحد دلوقتى بتقراها
وتنطيط واطلع على رجلوا وهو بيغنى
ومسرحيه شارع محمد على وانا ماسكه القلم وعامله ارسم الشارع
ويوم الجمعه وصوت ماتش الاهلى وهو قاعد بيتخانق عشان جون راح منهم واكله كشرى
ستو وجدو ربنا يررحمهم يارب
كلوا بقى فى زمان

فتكم بالعافيه