الجمعة، 2 مارس 2012

رغى :O!

على رأى ست نجمه
الشىء لازوم الشىء

وانا بدفع ضريبه الشتا الايام دى
قاعده طول الشتا البرد مقربش منى
قال مينفعش ميفوتش عليا ويزونى


اول مره اخد بالى من موضوع الحسد
مع انى الحسد موجود فى القرأن
بس مكنش فى بالى اوووى ان لو حد ادنا العين التمام نكعور كده



لما حد بينادى على اسمى ويقول كده
ريهااااام
بش بستغرب
لكن العجيبه بقى لما انا انادى واقول
ريهااام
استغرب اووى ان انا اسمى ريهام
فى ناس كتير بيقولوا انوا اسم شيك
بس انا بش بحبه معرفش ليه
بس جايز عشان حروفوا كتير
بش عارفه بس هنعمل ايه
اهو اسمنا وخلاص
عامل زى القدر اللى لزق وقاعد على القلب



انا اكتشتفت ان فى ناس حقوديه
وده بجد
اه والله
واللى مخلينى مستغربه ان انا كنت فاكره ان لما بقول انا بحقد ان ده هزار كده وبهزر مع اصحابى
لكن فى ناس عنندهم الحقد بش هزار ده جد
وتعرفهم من نبره صوتهم
انا بس بحقد على الولاد
هههههههههههههههههههه


فى اوقات بتحس انك مليان ذنوب كتير اوووى
وكل ماتحاول تهم وتقوم منهم
تحس انك برضو الذنب ماغطيك من ساسك لراسك
فى لحظه دى انا ببقى متشائمه اوووى
ان انا بش عارفه ربنا هيغفرلى ذنوبى دى ولا لاء
يعنى هقابلوا بيها كده وهقولوا ايه ساعتها
بحس ان انا ارفانه من نفسى اوووى
ومره واحده كده
تيجى لحظه عليا الاقينى واثقه اوووووووووى وجداااااااااااا كمان
ان ربنا غفرلى كل حاجه وحشه انا عملتها
وساعتها بحس ان انا مندمجه اوووى فى صلاتى وفى كلامى حتى مع ربنا
وببقى متفائله ان انا هدخل الجنه
وبيبقى عشمى فى ربنا كبير
بس برضو ببقى خايفه لاموت فى اللحظه اللى انا متشائمه فيها دى
اصلى الواحد بش متخيل هو هيموت امتى وازاى وفين
وده كلوا شىء يخوف
بش خوف من الموت لاء
خوف ان خلاص مفهوش رجوع
وياعالم وقتها هنبقى ايه



انك تقلل من بنأدم
او تقعد تكلم قدام شخص محروم من حاجه
ده شىء رخم اووى
فى ناس بتشوط الكلام وهيا بش عارفه هيا بتقول ايه
فعلا الاحساس نعمه


ليا انسانه بحبها اووووى وبعزها جدااااا
ومن صغرى وانا بقول اكيد الانسانه دى
ربنا عملها قصر فى الجنه
بعتبرها امى التانيه


من اخر انترفيو رحتوا وانا مبقتش خلاص ولا عايزه اشتغل
ولا بدور على الشغل
عشان للاسف احنا بنتتعامل مع ناس مخها كلوا مبرمج على حاجه واحده
ان الشخص اللى عايز يشتغل ده
يااما محتاج للفلوس يااما جى يشحت وظيفه
وانا ولا عايزه ده ولا عايزه دى
انا اذا كنت بدور على شغل
فانا محتاجه احس ان انا بعمل حاجه
بجد بقت حاجه تقرف التعامل مع الناس


الواحد كان متخيل طول عمروا
ان كل الناس
زى بتنا زى اصحابى
كنت لما بمشى فى الشارع كنت بحس ان كل اللى ماشين انا اعرفهم معرفه شخصيه
عشان كنت فاكرهم زى اللى انا اعرفهم
لكن بعد شويه شويه بشوف حاجات ليها العجب
وناس غريبه بجد
وتعاملات اغرب
بقى صعب عليا اعرف اتعامل مع حد
بش تكبر منى بس عشان انا طول الوقت بتعاامل بريهام بس اللى انا اعرفها
لكن اكتشفت ان ريهام دى بش تنفع دلوقتى
او ممكن كمان مكنتش تنفع خالص من زمان


بقيت بضيع حاجات كتير اوى من ايدى
او بش بقيت انا طول عمرى
بضيع اى حاجه من ايدى
معرفش ده سببوا ايه
ومعرفش هيا فعلا بضيع ولا انا اللى بحسبها بضيع وفبضيعها اكتر


نفسى اووووووووووووووووووى
ابقى سيده اعمال
:)


بكرهه اوووووووى اللى يتنطط عليا ويبقى واثق اوووى كده وواخد مقلب فى نفسه
لدرجه ان ممكن لو انا بحب الشخصيه دى ويجى او تيجى تنطط عليا كده
اكرهه او اكرهها
كلنا ولاد تسعه


انا حد متناقض جدااا فى كل تقريبا حياتى
يعنى اوقات تلاقينى رغايه اوووى واوقات تلاقينى ساكته خالص
اوقات تلاقينى حد اجتماعى واوقات تلاقينى حد انطوائى اوى
وعلى كده حاجات كتير
بس كل اللى انا اعرفوا ومتاكده منوا
ان انا حد مزاجى جداااا
وبمشى تبع مزاجى
حتى لو هيودينى فى داهيه
ماهو مزاجى بقى وهو حر فيا
:P


انا مبقتش عارفه انا
عايزه ايييييييييييييييييييييييييييييييييه
ماحد يكسب فيا ثواب ويقولى
انا عايزه ايه ؟؟؟؟



فى يوم من الايام
هيبقى عنوان الرغى انا هكتبوا
هيبقى باسم الصفحه
حلم ريرى
ادعو بقى يجى اليوم ده


بقول ايه
فتكم بالعافيه بقى