الجمعة، 29 يوليو 2011

كلام ... ورمضان كريم


عندى حاله من اللا مبالاه
اللى عايز يكلمنى يكلمنى
واللى بش عايز بش عايز
واللى عايز يعرفنى يعرفنى
واللى بش عايز بش عايز
حاسه انها مبقتش تفرق معايا اوووى
معرفش ليه
بس عايزه الكل يسكت عايزه هدوء
بس
_______________

بيبو انتمتى اللى فارقه معايا بجد
خلاص بقينا بنعد الايام فى النازل
وهتشمى
ياااااااااااااا نفسى اوى ارجع تانى لايام ثانوى لما كنت بنام على رجلها وتقعد تغنيلى
كل الناس هتروح وتيجى
بس عمر ماحد هيوصل عندى زيك
ربنا يارب يتممها على خير ليكى يابنت قلبى

_____________________

دماغى بقت مطرقعه
______________

كنت فى الازهر النهارده بس كانت بطعم تانى وشكل تانى
كانت غريبه معرفش ليه كنت حاسها معرفهاش

ومن يوم كنت فى النادى اللى مشتركين فيه
اول مره كنت ارحوا مع انى هو عندنا من زمان

هو ليه انا كل اسبوع بش اخرج خروجه زى الخروجات دى ؟
_________________

من كام سنه وانا فى المعهد
ركبت المترو وقعدت فى الكنبه الطويله دى
وقدامها بيبقى بتاعها طويله كده
وكان المترو بش زحمه اوووى
وركب راجل كبير فى السن قدامى
ببص لقيت الراجل ده بيبصلى اووووى
ماخدش فى بالى وعملت وشى الناحيه التانيه
بصيت تانى لاقيتوا لسه باصصلى بس المره دى
كان عينوا محمره اووووى وعمال يعيط
قولت يمكن بش باصص عليا انا
راحت اتخرت شويه على جمب
لقيتوا برضو نقل عنيه معايا ويبصلى ويعيط
لحد يومنا هذا نفسى اعرف هو كان بيصلى ويعيط ليه
لان انا اضيقت اوووى يوميها وكانت ضاربه فى دماغى اقوم اقولوا مالك ياحج
اضيقت عشان لما شافنى عيط
واتمنيت وقتها ان مكنش ركبت المترو ده عشان بش اخلى راجل كبير فى السن يعيط بشكل ده
ياترى انا فكرتوا بحد غالى عليه او شبه حد غالى عليه ومات
الله اعلم
بس بجد انا اسفلوا عشان خليتوا يعيط كده
((لسه فاكره الموقف ده النهارده وانا راجعه ))
_________________

قلبى بقى مقفول عليه
وكل يوم بدعى واقول يارب بش تعلق قلبى بانسان بش ليا
عشان هما حبه حب
بش ينفع يتوزعوا
لو حد اخد شويه بش هيبقى حاجه
عشان كده
حبه الحب دول لشخص واحد بس
ممكن يبقى بش موجود
وممكن موجود
بش هاممنى ده
كل اللى هاممنى ان احفظ على حبه الحب دول
______________

بحاول اشيل ناس من حياتى
عشان وجودهم مواقف حياتى
وهما عايشين حياتهم

_______________

انا زى ماانا كده ولا بزود شىء منى عشان حد
ولا بنقص حاجه منى عشان حد
انا كلى كده بعيوبى ووممميزاتى
بش بصطنع انا واعمل واحده تانيه غيرى
انا ريهام هعيش ريهام وهموت ريهام ((اللى هيا ريرى انا ))


_____________________

وزه ((مازن)) انا عايز ابقى بنت
ليه ياوزه
عشان اتجوز ((ولا اكنى البنات هيا اللى بتجوز بس ))
طيب هتجوز مين ياوزه
دودو((هدير بنت عمه ))
بس ياوزه
لاء هتجوز تيتا وجدو وهام ((ده انا )) واوضه ((رضوى اختى )) وموه((مروه اختى ))
طيب وماما ياوزه بش هتجوزها ((مامتوا هو اختى يعنى ))
افكر ((ييعينى عليكى ماهو ربى ياخايبه للغايبه هههههههههه))
طيب وهتجوز ليه ياوزه
عشان اشرب قهوه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه كل ده عشان تشرب قهوه
ياعسليه ياوزه ياابو الدماغ كلها

!!!!!!!
وزه تانى
بيغلس عليا
طيب خلاص ياوزه بش هكلمك تانى انا مخاصمك
يقوم يزغزنى عشان اضحك واقول بس ياوزه
يقوم ضحك ويقولى اتكلمتى اهووووووووووووووو
هههههههههههههههههههه
هنروح الملايا ((الملاهى ))

انت ياوزه دنيا ليا تانيه خالص

_________________

رمضان
لي ريحه معينه معايا ولى جو معين معايا
بحب اتفرج على الشارع وقت مايضرب مدفع الافطار
وببقى مستمتعه جداااااااااااا ان فى نفس الوقت الكل بياكل
وبحب اتفرج على الفوانيس فى باب الخلق وعند الاماكن الاثريه
زمان
كنت بحب اسمع صوت مدفع الافطار
وهو الراجل بيقول
مدفع الافطااااااااااااااااااااار اضرب
بحب الجوامع جدااا فى الايام دى
عشان بتبقى مليانه اوووووى
كل حاجه حلوه فيك يارمضان

________________

رمضان اللى فات
كنت عند الكعبه
وحضرت خاتمه القران هناك
عمرى ماعشت ولا هعيش لحظه زى اخر يوم فى خاتمه القران فى مكه
بالذات الدعاء
على اد مارمضان زحمه هناك جداااااااااااااااااااااااااااااااااااا
على اد ان رمضان هناك احلى بكتيررررررررر
فى كل حاجه
حتى ياربى البلح مع انى بش بحبوا
بس هناك حاجه تانيه
نفسى اروح هناك تانى
__________________

نفسى اروح عند الكعبه
ويبقى انا والكعبه وبس
شىء مستحيل

_______________



كل سنه وانتم طيبين وبخير يارب
وشهر كلوا خير عليكم يارب
ومليان حسنات ليكم وليا يارب
ونخرج منوا قلوبنا صافيه مليانه خير وايماان بس
وربنا يتقبل منكم ومنى يارب
واهم حاجه والكلام ليا
انسى الكسل فى رمضان
وانا باذن الله مضبطه نفسى على حاجات كتير فى رمضان ده
وههحاول اخليه غير اى رمضان
بس ربنا يقدرنى يارب وانفذ كل اللى انا عايزه اعملوا