الأربعاء، 7 يناير 2009

1\1\2009

1\1\2009
تنطلق الصورايخ والبومب ونشغل الكمبيوتر وناس قادمون علينا بعلب
ومن عند يحيى الحشرى يتسال ما الذى تحملوا هذه العلب
ومن اعلى دور الدور الرابع وانت مالك يايحيى اش حشر ..... فى علب الناس((طبعا فى سرى:d))
سيبكم من اللغه العربيه ديه وتعالى ااقولكم الحكايه
فى يوم 1\1 يوم الخميس للاسف زد سنه على عمرى بعد الشر عليكم انا تميت 21 ال ايه ده سن الرشد ال
طبعا هبقى احكلكم انا عن سن ال سن الرشد ال ده بعدين
تميت 21 يافرحتى ياهنيا ياسعدتى
وتبدء الحكايه قبلها باسبوع
ريرى الو
مروه الو
ريرى ايوه يابت ازيك عامله ايه
مروه الحمد
((وتقطعها ريرى))
ايوه عارفه انك كويسه عشان كده يوم عيد ميلادى هنخرج
مروه هنروح
((وتقطعها ريرى))
هنروح سينما موافقه
((وقبل ماتقول رايها))
ريرى موافقه يعنى خلاص نروح يوم الخميس سينما سلام بقى عشان انا الا متصله((واحد بيطلع لسانوا))
وطبعا كالعاده مروه الا متصله
وجاء اليوم المشؤوم قصدى الموعود
صحيت من النوم كالعاده بالخناق بخناق ماما معايا عشان ااقوم وبالخناق مع البطانيه هيا تشد وانا اشد
لحد ماقمت وكلى نشاط طبعا :p
وقبل مااقوم كانت ايدى على الكمبيوتر وانا عنيا بتبربش
اصلى نسيت ااقولكم انى انا كل مره انزل المعهد بعمل كده
لدرجه ان ماما ساعت لما جبولى الكمبيوتر كانوا بش عارفين يحطوا فين كان نفسها اعلقوا فى رقبتى عشان بش اتعب نفسى واروح لحد عندوا ياحبيبتى يامامتى بس انا تنزلت ورضيت انهم يحطوا جمب السرير لزق
وكمان انا من بعشق كوكو بتاعى الا هو الكمبيوتر يعنى وماصدقت بابا وافق يجبلى واحد لوحدى بس حتى يوم ماراح يجيبوا راح هو جوز اختى واول ماجوم تحت عند بتنا نادوا عليا عشان انزل اشيل بش بتاعى لازم اشيل افترى بقى تقولوا ايه
واول مانزلت لقيت صندوق كبيررررررررررررر اوووى فرحت قولت بابا جابلى كمان شاشه كبيره زى بتاعتوا وطلعت اقعد اتنطط على السلالم
وبيفتحوا الصندوق ال ايه تليفزيون بش شاشه
اصلى انا ايه بقى كان عندنا الشاشه من غير حاجه كان بابا جيبهلى اتسلى عليها لحد مايكملى بقيتوا ههههههههههههههه ابويا بقى معلش
بس بس اسكتى
المهم انا كنت بقول ايه اه على يوم الخميس يوم عيد ميلادى قمت فتحت الكمبيوتر وفتحت الميل مع انى عمرى مابقعد عليهم بفتحهم واسبهم واروح اشوف الهدوم بقى والبس عشان انزل بس بفتحهم غلاسه ورخامه وبشغل اغانى
وبروح اقعد جوا الدولاب((مجنونه رسمى)) اقعد اطلع فى الهدوم يجى ساعتين وااقف قدام المرايا ساعه وبعدين انزل لاء استنوا افتكرت ماما بتزغط قبل ماانزل بس طبعا بش عشان جمالى لاء عشان خلاص سبت المرايا والكمبيوتر ونازله
طبعا صحيت الهانم الا هيا مروه بشمعنا يعنى انا صحيت
ونزلت مشيت من شارع المرايا ((هو بش اسموا كده بس هو اصلى فى محل كلوا مرايات فبنزل امشى فيه اكمل بقيت واقفتى فى المرايا :d )) وخرجت ادور على ميكروباص للزهراء وهنا ينطبق بقى مثل بتاع زمان ودنك من فين ياجحا يعنى ااقرب ليا محطه دار السلام بس تقولوا ايه بقى مخى لازم اركب من الزهراء وركبت المترو وفكرت فكره شريره
الا هيا ايه بقى اتصل بمروه ااقولها انى انا ركبت المترو انزلى بقى عشان تستنينى واحنا كنا متفقين انها هستنانى فى محطه المرج الجديده وبعدين نروح عندها وبعدين نروح السينما تحكمات بقى تقولوا ايه معلش ماانا الا عايزه اخرج ولقيت مروه بتقولى
اول ماتوصلى محطه المطريه رنى ابقى كدابه لو ااقولكم انا عارفه محطه المطريه ديه قبلها ايه عشان ارن عليها انا اعرف بس لحد منشيه صدر عشان ديه المحطه الا بنزل فيها لما بكون رايحه المعهد بالمترو
اقعد اسال الناس هو فاضل كام محطه على المطريه محدش فدنى بحاجه طبعا وده الطبيعى روحت انا رنيت وخلاص عشان ديه مروه انا عارفها عامل ماتوصل ووصلنا الحمد الله ارض السلام وصلت محطه مصر يوووه قصدى محطه المرج الناس بقى الا انا سالتهم على محطه المطريه كتر الف خيرهم اتخضوا بدالى لقيت واحده بتشهق ولا اكنى ملوخيه انا قدامه وبتقولى انتى بش كنتى هتنزلى المطريه فاتت خلاص هتعملى ايه؟؟((وش واحده غلبانه))
بصراحه انا كنت هعيط بش عشان المحطه فاتت عشان انا اصلا مكنتش هنزل فيها
انا كنت هعيط من طريقه الست وشكلها وانا صعبانه عليها المحطه ضاعت كده وفاتت عليا
قوتلها اه صحيحى ياطنط اعمل ايه ؟؟؟((وش بيعيط))
بس انا ياطنط مكنتش هنزل المطريه
الست شكلها اتغير من بعد واحده كانت انا صعبانه عليها لواحده هتتضربنى
ونزلت من المترو بسلام الحمد الله
وحصلت الكارثه هقولكم عليها بعدين وده الطبيعى من مروه
((واحد بيطلع لسانوا)))
ولسه للحكايه بقايا وكوارث
منك لله يالى فى بالى
نكمل فى بوست جديد باذن الله
بس حزروا فزروا حصل ايه؟؟؟
ها حصل ايه
يرجوا الاتصال 099 0777 00 عليه العوض فيكى ياريرى

1 التعليقات:

عبدالرحمن يقول...

اخدتي زومبه صح ؟