الثلاثاء، 20 يناير 2009

الحكايه حكايه ديل حصان



مساءءءء الخيررررررر ((واحد بيشد اوووى))


ازيكم عاملين اكيد كويسين


الحكايه حكايه ديل حصان حصان ها بش حمار((واحد بيطلع لسانوا))


النهارده طقت فى دماغى اعمل زى ماكنت صغيره ديل حصان رواحت رايحه لماما


ماما اعمليلى ديل حصان


ماما عملتلى ديل حصان


وراحت بصيت على ديل الحصان فى المرايا لقيتوا متغير


ده بش زى بتاع ديل الحصان وانا صغير


ايه الا اتغير ياترى الا اتغير الديل ولا الحصان هو الا اتغير


فضلت بصه فى المرايا على ديل الحصان وشويه شويه هدخل جوا المرايا عشان اعرف ايه الفرق


بس يظهر كده ان الحصان هو الا اتغير


لكن الديل هو هو ده انا واختى واحنا صغيرين كنا بنعرف بعض بيها واحنا فى المدرسه


كان بيبقى لى شكل معين ديل ديل بجد


بس دلوقتى ايه الا اتغير الديل اهوا زى ماهو


لكن الحصان متغير شويتين يمكن يكون كبر ممكن


ممكن يكون بقى حمار لا لا حمار ايه بس ياشيخه


ده انا اهوا حصان ايه اده بس انا اهوا وشى هو هو والديل هو هو


لاء بس فى حاجه اتغيررت


تفتكروا انتوا ايه الا اتغير!!!!؟؟


ادى ديل الحصان بتاعى


((هو بش بتاعى بتاعى يعنى بس عايزه اعرفكم ان ديل الحصان ده بش ديل بتاع حصان لاء ده ديل بتاع شعرى انا))




________________________________________________


فى حاجه كمان فى خبر بقالوا كتير وكان مزعلنى جداااا


عم نعمان


عم نعمان ده كان بيقعد على باب المعهد رجل طيب جدااا هو الا كان على طول بيرد عليا وانا داخله وبقولوا سلام عليكم


فى يوم دخلت بش لاقيتوا لقيت ورقه مكتوب فيها ان عم نعمان انتقل الا رحمه الله


مـــــــــــــــــــــات


زعلت اوووى وافتكرت موقف كان حصل قبل مايموت بكام يوم وانا واقفه بالوا على جدوال واقعد يهزر معايا


ربنا يرحمك ياعم نعمان


____________________________________________


فى حاجه بقى مفرحنى ومخلينى عندى امل ووفاء وكل حاجه


انا جالى شغل ياجماعه او عمتا لقيت الا هيشغلنى بعد ماااخلص السنه ديه باءذن الله


بجد فرحت اوووى والا فرحنى اكتر ان لقيت فى ناس بتتطلب من المعاهد الكمبيوتر وبتفضلهم عن كليات ملهاش علاقه بالكمبيوتر


وحسيت ان ربنا فعلا بش بيعمل حاجه وحشه


بس قولوا يارب معايا اخلص عشان اشتغل


________________________________________________


وفى حاجه كمان انا بقى عندى للامبالاه لاى حاجه بش عارفه من ايه


بس يمكن عشان خلاص اتعود على كل الا بيحصل بش عارفه


بس تقريبا كده احسن


__________________________________________


وبس كده


بس على فكره انا برضو لسه مصممه ان ديل الحصان غير ديل الحصان بتاع زمان


((واحد بيطلع لسانوا))

3 التعليقات:

عمرو فكرى يقول...

((بس يظهر كده ان الحصان هو الا اتغير))

الجملة دى عجبتنى اوى

-----


ومبروك ع الشغل :D

riri يقول...

والله ماهيا راجعه
الله يبارك فيك ياكابتن بس قول يارب بس يستنى لحد مااخلص السنه ديه واحلى كوبيه شاى لاء كوبيه شاى ايه بس حاجه ساقعه بيبسى للكابتن
بس بش دلوقتى :P اول مااستلم الشغل

عبدالرحمن يقول...

اكيد الحصان وديله اتغير
بس بردو اكيد اتغير للاحسن