الخميس، 8 يناير 2009

كان مشروع سينما

صباح الفل عليكوا وعلى حلمى ((ديه المدونه يعنى))


انا قولت اكملكم بقيت الموضوع بتاع حزر فزر ده وااقولك انا حصل ايه


احنا وصلنا انى انا وصلت لمحطه المرج ونزلت وخرجت وطبعا من الطبيعى انى انا بش هلاقى مروه روحت رنيت عليها عشان اعرفها انى انا وصلت وااقولها خالى عندك ...وتعالى بقى وفضلت واقفه وبش ااقولك اليوم ده الجو كان عامل ازاى كان تلج


عدت نص ساعه وبعدها ساعه وكل ده وانا واقفه والناس عامله تبص عليا وكلهم شويه شويه هيعيطوا عشانى


وانا بقى باكل فى نفسى وعامله اكلم نفسى فى سرى طبعا الحكايه بش ناقصه جنان


انا واقفه والناس كلها ماشيه بشمعنا هما يعنى اده بصى بصى يابت ريرى الناس بتبصلى كده ليه منك لله يامروه كرهتنينى فى المرج اكتر مانا باكرها وكل مره احلف انى انا بش هدخلها تانى ادخلها منك لله كل ده يابعيده


((كل ده وانا بكلم نفسى))


بس لقيت بقى مففيش فايده عدت ساعه والهانم بش شرفت روحت اتصلت بيه


ريرى ايوه يامروه ((وش متعصب))


مروه ايوه ايوه ياريرى انا جايا اهو ((وش بيضحك))


ريرى جاى من فين ساعه ساعه عشان تيجى ((وش لسه متعصب برضو))


مروه ساعه مين يابنتى انتى فين((وش مستغرب))


ريرى انا مرزوعه فاام المحطه


مروه اده انتى لحقتى تيجى ((وش مستغرب))


ريرى لحقت ايه بس انا بقالى ساعه على المحطه ((وش يصعب عليك))


مروه بجد((وش بيضحك))


ريرى لا بهزار وقتوا ههزار يختى اخلصى انتى فين ؟؟


مروه انتى بس لسه رنه من ساعه انا راكبه اهوا وجايا


ريرى نعم يختى ((وش هيموت من الغيظ)) انا الرنه الا من ساعه ديه كنت وصلت المرج


مروه وهو احنا اتفقنا على كده ((وبكل برود))


((اتارى ست مروه بش سمعت الرنه الاولى الا كنت عند المطريه عشان تنزل وتيجى))


طبعا انا كنت هموت وكنت هولع فى الموبيل وفى مروه بس هيا قالتلى عشر دقايق وهتكون هنا خلاص اهدى ياريرى


العشر دقايق بقوا نص ساعه والسينما السينما اهىء اهىء اهى


ريرى ايوه يازفته ((وش متعصب مووووت))


مروه ((وش بيضحك)) اصلى اصلى


ريرى بلا اصل بلا فصل انا مروحه


مروه بس استنى بس ياريرى ياحبيتى اصلى انا ركبت الاتوبيس غلط


ريرى غلط غلط((وش واحد مات))


((وعدى ساعه كمان وجت الهانم))


بصراحه انا من كتر العصبيه الا انا فيها ضحكت فى وشها وده كده ربنا بيحبها جدااااا وكمان انا ياما واقفتها فى المحطه بالساعات والبنيه مكنتش بتقولى حاجه وانا برضو كنت بروح وانا بضحك


المهم رجعنا تانى انا وهيا عندها فى البيت عشان الهانم تلبس وتقول لبابها وننزل بقى نروح السينما


سينما سينما ايه بقى الساعه 12 ونص منك لله


عامل لما ماشينا من عندها كانت الساعه 3 ونص ((وش بياكل فى نفسوا)) طبعا كده مفيش سينما


خرجنا انا وهيا عشان نركب والحمد الله ركبنا على طول ركبنا اتوبيس رايح احمد عرابى


اقعدنا فيه ساعه تقريبا عامل ماوصلنا وسط البلد كانت الساعه 4 ونص


مفيش داعى احكلكم على حصل فى وسط البلد بقى لحسن تموتوا منى


بس اهم حاجه انى انا كلت وكمان جابنا ايس كريم من عند العبد


وروحنا والحمد الله


جيت بتنا وانا فى متعصبه موووووووووت مروحتش سنيما ((وش بيعيط)) يعنى تقريبا اليوم كلوا ضاع فى محطه مصر يوووووه قصدى محطه المرج الا حلفت انى انا بش هدخلها تانى وفى الاتوبيس بتاع احمد عرابى ده بس والله الحاجه الغريبه انى البت مروه ديه بتعرف تخلينى بش اتعصب عليها وكل برضو العيال صحابى عيال سواس


بس ااقولكم على حاجه فرحتنى لقتهم عاملين ليا عيد ميلاد


وغنولى والحاجه الاهم انى انا الا طفات الشمعه بجد عمرى ماطفت شمعه قبل كده فى تورته


وساعتها اتمنيت امنيه وانا بطفى الشمعه والشمعه بتتطفى يطفى معها كل حاجه وحشه حصلتلى فى السنين الا فاتت من عمرى


ومن بعدها حسيت بجد انى انا لازم ابقى كبيره فعلا عشان انا فعلا كبرت وانسى طفولتى وافكر قبل كل خطوه تعدى عليا


لازم ااعقل على راى واحد كده قالى قبل كده انتى بش ناويه تعقلى كان عندوا حق لازم اعقل وادوس على قلبى شويه وامشى بعقلى


عشان ابقى عاقله


فى الاخر اليوم بقيت بكلم نفسى وااقول ريرى تمت 21 سنه يعنى فاضل 9 سنين ويبقى عندى 30 سنه


اول مره يزيد على عمرى سنه وازعل كده ويقولوا سن الرشد انا عما اعتقد ان سن 21 سن الحزن والكابه وبش انا لوحدى الا راى كده


صحابى كمان الا تموا 21 سنه كلهم بيقولوا كده


بس يمكن عشان خلاص 20 فات


بش عاروفه اوصلكم الا جوايا بس فى ناس اكيد حاسه بالا انا حاسه


يمكن برضو اكون زعلت عشان اول مره اطفى الشمعه :p ((واحد بيطلع لسانوا ))


انا مالى قلبتها كابه كده ليه


تعالى لما ااقولك على اكتر حاجه فرحتنى فى اليوم ده


انا فى ناس كبار فى السن ممكن يكونوا ناسين اسمهم كمان بس افتكروا عيد ميلادى واتصلوا يقولولى كل سنه وانتى طيبه


وكمان فى انسانه اتصلت بيا انا مكنتش فاكره انها فاكره عيد ميلادى وبش عايزه ااقولك اد ايه بجد فرحت لما لاقتها بتقولى كل سنه وانتى طيبه هيا اسمها رحاب


واكتر حاجه فرحتنى ان بيبو ((هبه يعنى)) حبيبت قلبى وانتميت عمرى وتوؤام روحى وعشره سنين جت عندنا فى البت مع انها بتمتحن ربنا يارب معها وجبتلى هديه ((طبعا انا بش فرحانه عشان الهديه :p)) لاء بجد عشان سنه زدات فوق السنين الا احنا نعرف بعض فيها واحنا لسه مع بعض ((بش عايزه ار لو سمحتم)) الهديه اهى وعلى فاكره من احب الهدايا ليا هيا الدبديب







والتورته اهى وانا لسه محتفظه بكل حاجه عليها ((بش التورته نفسها يعنى عشان الذكاء )) وكمان انا تدبست باباتى حبيبى فيها هيا عجبتنى روحت جبتها وروحت باباتى حبيبى ادنى حقها طبعا ((وش هيموت من كتر الضحك))اهم حاجه انها شيكولاته








وكل سنه وانتى طيبه ياريرى

1 التعليقات:

عبدالرحمن يقول...

كل سنه وانتي طيبه ياقمر