الأربعاء، 21 ديسمبر 2011

كــفاره ياابــو ســــريع :d


فورجت وخلصت
يااااااااااااااااا قضيت ايام مع اليونسكو شويه ايام
كلها عاته كده
ونجحت نجاحا عظيما يعنى فكل البرامج
لدرجه ان انا قولت اجرب الفشل
وسقط فى برنامج
بس العيب بش فيا العيب فى البرنامج
البور بينت هو اللى عليه العين
هو ده
اول مره احجز الامتحان بتاعه
حصلت مشكله واعتذارت
تانى مره سقط
تالت مره وهيا الاخيره
فضلت قاعده فى الكورس
من الساعه 12 لحد السابعه مساءا
كل ده عشان امتحن الامتحان الفقرى ده
المهم خلاص خلصت الحمد لله
مع السلامه يانيوسكو
بش نجيلك فى حاجه وحشه ابدااا

ورجعت ريما لعادتها القديمه
اللى هيا انا قاعده فى بتنا

________________

اكتشفت ان فى بنات رغايين اكتر منى
اه والله
والاعجب بقى
ان عرفت اد ايه لما يكون اللى قدامك رغاى بتبقى عايز تقولوا ارحمنى واسكت
تفتكروا الناس اللى برغى معهم بيقولوا كده فى سرهم جوه نفسيتهم

وكما قال
كما تدين تتدان

_____________________

بقيت المشكله عندى بش ان انا اعرفهم
لاء
المشكله بقت
ان انا عايزه اعرف نفسى

غريبه اوووووى انتى يانفسى

_________________

لما حاجه جوه منى بتقعد تأنب فيا
على اد مابقى زعلانه
على اد ماببقى فرحانه

عشان ده يقول عنه ان هو الضمير

_____________

انا بكسف اسال عن حاجه تخصنى ياجدعان
ده انا بكسف ااقول لسواق الميكروباص
على جنب يااسطى ((وبلغتى انا على جنب لو سمحت ))

وزى مابيقولوا وكسه عليا

________________

أنـــــــى خائفـــــه من شــىء مـــا

على رائيك يافوزيه

________________

مااجمل الشتا
فى وقفه على النيل
ولبس البلاطو
والبوط
والكوفايه
والنينى مدمع من الهوا

كـــــان زمانــ
التحرير باظ خلاص

_______________

ياسلام على ريحه البطاطا المحروقه
ياسلام على بايع عنقايد فل ابيض
ياسلام على فرجه على مركب ماشيه بتلقط رزقها
ياسلام على فرجه من مكان عالى على الانوار اللى منوره
ياسلامـــ يالا الســــلام
اللى باقى مجرد ناس بتتعارك

وعلى راىء اللى ماشى
انا والله مابقيت فاهم اى حاجه فأى حاجه

______________

ياترى الاهتمام هو الحب
ولا الحب هو الاهتمام
وشكلوا ايه الاهتمام ده
وشكلوا ايه الحب

وعلى راىء شخصيه بش فاكره اسمها
متعوووووووووووووووده متعووووده دايماا

_____________

عارفين الاعلان بتاع
يارايح ارض الاحلام خدنى معاك

خدنى معاك ونبى فى السكه
ممكن تحطنى فوق العربيه
ولا اجرى وراك بس خدنى معاك

_______________

مرجعش نونو صغنون تانى
ياااااا لو اعرف
مكنتش راضيت اخرج من بطنك ياامى

مينفعش ارجع انشالله باأجار جديد

_________________

هقول لأأأأأأأأأأ





تفتكروا اى اتنين مرتبطين
باى شكل من الاشكال بقى
مين اللى بياثر على التانى بشكل اكبر
وطباع مين اللى بتمشى وبيفضل طباع مين موجوده وبيجبرها على الشخص التانى
ليه مثلا يعنى
بش كل واحد فينا يحترم طبع اللى قدامه
حتى لو عيب فيه
اصلى مفيش حد مفهوش عيوب
وكل واحد فين رضى بالعيوب دى
ليه بقى بش بنقدر نستحملها ونبقى عايزينوا يغيرها
والجبروت ان بيبقى عايزينك تتغير على مزاجهم هما
ليه الراجل عمتا بيحب يمحى شخصيه المرأه
(((سمعك يالى بتقول مين قال كده ))
انا اللى بقول عندك اعتراض :p
عشان هيا دى الحقيقه
اقف قدام نفسك كده
واسال نفسك
مجتش فى يوم فرض عليها انها بش تشتغل ؟؟؟
مجتش فى يوم فرض عليها انها تقطع علاقتها بناس تعرفهم قبل منك ؟؟
مجتش فى يوم فرض عليها انها تغير حاجه فيها عشان مزاجك كده ؟؟
مجتش فى يوم منعتها انها تخرج ؟؟
مجتش فى يوم فرض عليها تروح مشوار مهم وترجع فى ساعه معينه؟؟
مجتش فى يوم وايام كتيرررر بقى
عارفه هتقولوا وبكل براءه ده خوف عليها
انا بخاف عليها
ده بش خوف عليها ده تحكم فيها وفى شخصيتها وفى طبعها وفى حياتها كلها
لو خوف
كنتوا قبلتوا خوفها هيا عليكم لما بتفرض عليكم الحاجات دى
ده فرض سيطره
ممكن يكون من حقك فى حاجات
لكن فى حاجات بش من حقك
عشان احنا بش اله حاسبه ندوس على ناقص نشيل حاجات من حياتنا
ندوس على زائد نزود حاجات فى حياتنا
احنا بنأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأدمين
يابشر
وقبل ماتتطلب التغير ابدء انت بالتغير
وانا عن نفسى واثقه مننا احنا
ان احنا باااقل الحاجات بنرضى وبنفرح

لكن انتوا
زى ماقال الكتاب
ميلماش عنيكم الا التراب


فتكم بالعافيه بقى